بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول
سرخط خبرها

پیش بینی قیمت‌ها در بازار خودرو | چرا پراید باز هم گران شد؟

  • کد خبر: ۸۶۹۱۳
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
  • ۱
پیش بینی قیمت‌ها در بازار خودرو | چرا پراید باز هم گران شد؟
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است، کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان عاملی تاثیرگذار بر افزایش اخیر قیمت‌ها در بازار بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، با وجود آنکه نه شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرویی را اعلام کرده و نه در عرصه کلان مانند قیمت ارز، تفاوت قابل توجهی به وجود آمده، اما در روز‌های گذشته بار دیگر قیمت برخی خودرو‌های داخلی در بازار صعودی شده است.

پراید به عنوان ارزان‌ترین خودرو موجود در بازار افزایش قیمتی محسوس را تجربه کرده و دیگر خودرو‌های داخلی نیز کم و بیش از این موج افزایشی قیمت خودرو متاثر شده‌اند.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقد است بر خلاف روند افزایش قیمتی که در برخی خودرو‌ها به ثبت رسیده، در بازار تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رکود ماه‌های گذشته همچنان بر جای خود باقی است، توضیح داد: متاسفانه در ماه‌های گذشته، میزان خرید و فروش خودرو به کف خود رسیده و بازار با رکودی جدی دست و پنجه نرم می‌کند. از این رو اگر افزایش قیمتی نیز مشاهده می‌شود، در بسیاری از مواقع به معامله‌ای منجر نشده و تنها قیمت اعلامی است که صاحبان خودرو مطرح می‌کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به محدودیت‌های موجود در عرضه خودرو‌های جدید در بازار، تشریح کرد: در هفته‌های گذشته میزان عرضه خودرو‌های جدید از تولیدکنندگان به شدت محدود بوده و همین محدودیت خود می‌تواند به بی پاسخ ماندن تقاضا منجر شود و اگر تقاضایی وجود داشته باشد نیز به سمت خودرو‌های موجود در بازار سوق پیدا کند. از این رو در عین حال که رکود همچنان ادامه دارد، بسیاری از صاحبان خودرو‌های در بازار نیز قیمت محصولات خود را بالا می‌برند، حتی اگر این موضوع تنها در سطح قیمت‌های اعلامی باشد و به معامله نهایی منجر نشود.

موتمنی اضافه کرد: وضعیت تقاضا در بازار را باید در دو دسته اصلی تفکیک کنیم. نخست خودرو‌های با قیمت کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان که بخش عمده‌ای از تقاضای بازار را به خود اختصاص می‌دهند و دسته دوم، دسته خودرو‌های گران قیمت‌تر. در بازار خودرو‌های ارزان‌تر، با توجه به اینکه تقاضای بیشتری وجود دارد، امکان افزایش قیمت یا جابجایی در نرخ‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت عرضه شدن خودرو در بورس، می‌توان انتظار داشت که آرامشی جدید در این بازار به وجود آید، اظهار کرد: اساسا ذات بازار بورس با خودرو همراستا نیست و نمی‌توان انتظار داشت که از دل این اتفاق، نتیجه‌ای مثبت رقم بخورد. چه در حوزه کشف قیمت و چه در عرضه محصول به مشتری، بورس اساسا ظرفیت چنین اتفاقی را ندارد و حتی اگر همه تصمیم‌گیران این موضوع را دنبال کنند نیز بعید است که نتیجه مثبتی حاصل شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه خودروسازان ظرفیت بالایی در میان نمایندگی‌های رسمی خود دارند، توضیح داد: ما برای نظم دادن به بازار، باید تضمین کنیم که تقاضا را مدیریت خواهیم کرد. اگر تولیدکنندگان بتوانند ضمانت کنند که نیاز بازار را تامین کرده و به موقع عرضه می‌کنند، آنگاه با قیمتی در حاشیه بازار، همین نمایندگی‌های فروش امکان رساندن خودرو به دست مردم را خواهند داشت و دیگر نیازی به بورس و فرایند‌های پیچیده نخواهد بود.

موتمنی افزود: برای مثال اگر قیمت یک خودرو در بازار ۳۰۰ میلیون تومان، کارخانه می‌تواند اعلام کند که این محصول را با قیمتی پایین‌تر از بازار و در حدی که به زیان جدید منجر نشود خواهد فروخت، با چنین رویکردی هم دلالی‌ها متوقف می‌شود و هم بدون پیچیده کردن بازار، خودرو به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در این فرایند، آزاد کردن واردات خودرو نیز اهمیت دارد، بیان کرد: اگر مجوز واردات خودرو‌های خارجی ارزان قیمت به بازار ایران فراهم شود، هم نیاز بدون پاسخ مانده بازار برطرف خواهد شد، هم دست مردم برای انتخاب خودروهایشان باز می‌شود و هم با شکل گیری یک رقابت، کیفیت نهایی محصولی که به دست مردم می‌رسد نیز افزایش خواهد یافت. در غیر این صورت با طرح‌های اینچنینی بعید است که راه به جایی ببریم.

 

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
واردات خودرو رو آزاد کنید بیشتر از این مردم رو اذیت نکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->